Kalapot fel! - Ez itt a kalaposok találkozó helye 2022 ó

Kalapok, sapkák, fejfedők, fejdíszek

Interjú Bara Marianne kalapkészítővel

2022. november 02. - Kalaposlány

Interjú Bara Marianne kalapkészítővel

 

mg_3922-836x556.jpg

 

" Mindig lehet váltani és újat tanulni. "

 

Pályaváltó voltam. Rövid orvosi gyakorlat után úgy döntöttem, hogy ez a hivatás nem nekem való. Kerestem azt, ami az én képességeimnek és önkifejezésemnek megfelelő terület lenne.

Először ruhákat terveztem, kötödei maradékokból készítettem egy kollekciót. Nagyon megtetszett a tulajdonosnak az, amit alkottam, és azt kérte, hogy készítsek a ruhákhoz sapkákat is. Így készültek az első fejrevalóim, és tudtam, hogy ez lesz az én világom, megérkeztem.

Ettől kezdve autodidakta módon próbálgattam, hogy áll össze egy kalap. Először varrott, szabásminta alapján készült fejfedőket állítottam elő, aztán fokozatosan újabb technikákat sajátítottam el. Készítek szalagokból kalapokat, fejdíszeket, formázott kalapokat.

1994 óta foglalkozom kalaptervezéssel és készítéssel. 37 éves koromban kezdtem el, kétségeim voltak akkoriban lehet-e ennyi idősen újat kezdeni, most már tudom, hogy igen.

 

Tanult valaha kalaposmestertől? Volt, aki támogatta az úton?

 

Szisztematikusan nem, egy-egy alkalommal igen. Volt rá lehetőségem, hogy megfigyeljem a kalapkészítő mestereket munka közben. Ez egy nagyon elöregedett szakma volt, amikor én kezdtem, de szerencsére mindig akadt egy-két fogás, amit sikerült megtanulnom a látottak alapján.

 

Honnan szerezte / szerzi be az alapanyagokat és eszközöket?

 

Az alapanyagok nagy részét külföldről rendelem. Emellett felszámolt kalaposüzletekből vásároltam faformákat. A nyári kalapjaim alapanyaga általában vászon, a mindennapokra. Az alkalmi kalapok alapanyaga egzotikus szizál, tollal és lószőrrel kiegészítve. A téli kalapokat nyúlszőr tompból, illetve gyapjúszövetből készítem.

 

Mint láttam, női kalapokat kínál a vevőinek, megfordulnak férfi vevők is?

 

Általában női kalapokat készítek, de egy-egy férfikalap is kikerül a kezem alól.

A megrendelés menetében segítségére vagyok a vásárlónak. Van egy mintakollekcióm és emellett a vásárlók igényeit is figyelembe veszem. Ez egy komplett szolgáltatás, de ha egyéni elképzelésekkel érkezik a vevő, azt is ki tudom szolgálni.

Az egyedi daraboknak egy-két hét az elkészítési ideje. Ha nagyon sürgős, akkor ettől el tudok térni. Aki igazán különleges darabot szeretne, annak érdemes időben jönnie.

ke_pernyo_foto_2022-11-02_8_09_43.png

Melyik korosztály vásárol szívesen kalapot?

 

Lényegében mindegyik korosztály. A fiatalabbak főleg esküvők, partik, lóversenyek alkalmából keresnek fel, az idősebbek örömanyaként jelentkeznek. Vannak olyan megkereséseim is, amik diplomáciai eseményekre készülnek. Ezeknek a daraboknak sokszor a dresszkódnak is meg kell felelniük.

Mindennapi viseletre minden korosztály vesz tőlem kalapokat. Vannak külföldi vásárlóim, akik közül többen a mai napig visszajárnak hozzám.

ke_pernyo_foto_2022-11-02_8_10_19.png

Mi a véleménye a kalapdivatról?

 

Mindig is volt és van egy kalapviselő réteg. Korábbiakhoz képest az utóbbi években inkább a divatszínek a keresettebbek.

Fontos számomra, hogy kalapjaim praktikusak, jól hordhatók legyenek.

ke_pernyo_foto_2022-11-02_8_10_02.png

Kalaptisztítást vagy javítást vállal?

 

Javítást igen, tisztítást nem vállalok.

 

Mit gondol eddig elért legnagyobb sikerének?

 

Soha nem törekedtem arra, hogy híres embereket célozzak meg, szeretem a hétköznapi vásárlóimat, évek után is kapok tőlük visszajelzést, hogy még mindig hordják és szeretik a kalapjaimat.

Ha konkrét példát kell mondanom, megemlíteném az Ascoti derbit, ide minden évben egy-két fejdíszt visznek. Több színésznőnek volt tőlem kalapja: Psota Irén, Csűrös Karola, Molnár Piroska, Csákányi Eszter.

 

Mit szeret legjobban a kalapkészítésben?

 

Szeretem, ha izgalmas kihívásokkal keresnek meg, de nagyon élvezetes a kötetlen kísérletező munka is.

 

Mi a helyzet a fiatalokkal és az utánpótlással?

 

Volt egy tanulóm egy évig, a Metropolitan Egyetemen is vezettem egy féléves kurzust. Ezek nagyon inspiráló és jó alkalmak voltak.

 

Mik a célok a jövőre nézve?

 

Megvalósítani az új ötleteimet, új formákat létrehozni. Tovább vinni az alkotómunkát.

 

mg_3907.jpg

 

Az interjú után volt szerencsém betekinteni a műhelybe és megcsodálni a legújabb kollekciót.

Ajánlom nektek, hogy látogassatok el ti is Bara Marianne-hoz.

Bejelentkezés szükséges, eléritek őt a következő telefonszámon: +36 20 9857 939.

A gyönyörű kalapokat ti is megnézhetitek a 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 38 alatt.

Bara Marianne honlapja: https://www.baramarianne.hu/

 

 

 

képforrás: https://meglepetes.hu/riportok/2022/09/28/ideggyogyaszbol-lett-masamod-marianne-ha-kovethetnem-a-kalapjaim-sorsat-minden-napra-jutna-boldogsag/

A bejegyzés trackback címe:

https://kalapos.blog.hu/api/trackback/id/tr7417968408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása