Kalapot fel! - Ez itt a kalaposok találkozó helye 2022 ó

Kalapok, sapkák, fejfedők, fejdíszek

Nézz be, a Veres kalapszalonba

Interjú

2023. december 01. - Kalaposlány

Interjú , a Veres kalapszalonnal 

 

 kalpszalon_1.jpg

Hogyan alakult ki a Kalapszalon és mi a története?

 

Az 1920-as évek óta a Kalapszalon hagyománnyal rendelkezik. A szüleim 1975-ben vették át, édesapám pedig már 1960-ban belekóstolt a kalapkészítés rejtelmeibe. Édesanyámmal közösen nyitották meg az üzletet, és bár nem mondom hogy itt nőttem fel, rengeteg időt töltöttem itt. Miután befejeztem a gimnáziumot, egyenes út vezetett ide. Megtanultam a szakmát, levizsgáztam, és azóta aktívan tevékenykedem itt. Így hozott ide az élet.

kalapszalon2_1.jpg

Mindig is érdekelte a kalapkészítés?

 

Igen, az életem során nem voltak kitérők. A szüleim mindig bátorítottak, hogy azzal foglalkozzak amivel szeretnék. 18 évesen idekerültem akkora , már tudtam, hogyan készül a kalap, milyen anyagokra van szükség, és mely eszközök és gépek mire valók. Mivel sok időt töltöttem itt, elméletben már ismertem mindent, csak a gyakorlat hiányzott.

Hogyan készül a kalap?

 

Az alapanyagokat beszerzését követően készülnek férfi és női nemez kalapok, valamint szövet kalapok.

Más márkák termékeit is elérhetőek itt?

 

Alapvetően saját darabok vannak az üzletben, talán az egyetlen kivétel az angora termékek, amiket nem tudok elkészíteni. Minden más saját termék.

Honnan származnak a kalapanyagok? Hol lehet ilyet vásárolni ma?

 

A nemez alapanyagok külföldről érkeznek, a méteráru pedig itthon is beszerezhető. Azonban itthon már nincs szövetgyártás, ezért az is külföldről érkezik. Például a nemezkalapokhoz a keményítőt Angliából rendelem, mert csak ott kapható. Sajnálatos módon az itthoni kereskedők száma csökkent.

kalapszalon5_1.jpg

Kik a főbb vásárlók?

 

A vásárlói kör rendkívül széles. Fiatalok, akik szeretik az elegáns fejfedőket, idősebb korosztály, akik egész életükben hordtak kalapot, és középkorúak, akik vagy már hordanak, vagy szeretnék kipróbálni.

kalapszalon4_1.jpg

Vállal kalap renoválást vagy átalakítást?

 

Igen, a kalapok tisztítását, javítását és átalakítását is vállalom. Sokan örökölnek kalapokat, és jelenleg is több darab van nálam, amik felújításra várnak.

Mi a véleménye a kalapdivatról? Hogy látja a kalapdivat jövőjét?

 

A kalapdivat jövőjét nem tudom megjósolni, de bízom benne, hogy nem fog kihalni. A kalapviselési szokások is változnak, de remélem, hogy újra felvirágzik. Korábban hatalmas volt a kalapviselési kultúra, de sajnos ma már nem olyan elterjedt. Az oktatás és képzés hiánya miatt a saját készítésű kalapok is kevesebben vannak jelen. A divat átalakult.

Nálam a puha, praktikusabb kalapok a kelendőbbek akár csak a nemezkalapjaim. Bízom benne, hogy valamikor a kalap újra divatba jön.

kalapszalon_3_1.jpg

Mi a legnehezebb a szakmában?

 

Magának a kalapkészítésnek a nehézségei ennyi év után számomra nem okoz problémát, mivel ez egy olyan szakma,amely hosszas tanulást, gyakorlást igényel. A nehézséget az alapanyagok beszerzése okozza. Az utóbbi években, az én 34. szezonomban, drasztikusan nehezebb lett beszerezni az alapanyagokat. Csak egyetlen import forrás van, és az interneten is keresgélek alapanyagok után.

Mi a helyzet az utánpótlással?

 

Jelenleg csak egy lányom van, aki sajnos nem érdeklődik a kalapkészítés iránt. Tanulókat nem fogadok, bár időnként felmerül az érdeklődés. Nem egyszerű belekezdeni ebbe a mesterségbe.

kalapszalon6_1.jpg

A képen egy saját VERES KALAPSZALON DOBOZ található, amiről hamarosan részletesen is olvashattok majd a blogon.  

Mik a kedvenc darabok?

 

Az egyedi igényekre figyelek, és ha képességeim engedik, elkészítem őket. Folyamatosan próbálok új fazonokat kitalálni és tesztelni. Nem tudnék megnevezni kedvenc darabot, remélem, hogy a vevőimnek vannak kedvenceik. Az emberek sokféleképpen vásárolnak kalapot, sokszor az öltözékhez, az arcformához igazítva.

Mi a szakmai sikereim titka?

 

Alapvetően minden eladott kalap egy siker számomra. Nem járok divatbemutatókra vagy a derbyre, én az utcán élő embereket szeretném megszólítani. Az emberek bejönnek, megosztják velem az életüket, beszélgetünk, és egyszerűen jó érzés, ha találnak egy kalapot, amit én készítettem, és örömmel távoznak a vásárlás után. Készítettem kalapokat az operaháznak és filmekben , színházakban is szerepeltek már a kalapjaim, remélem a továbbiakban is.

Hol járnak a kalapjai ? Hova adott el kalapokat a világon ? 

 

Folyamatosan külföldről érkeznek hozzám vásárlók, és őszintén szólva nem tudom, hogy jutnak el hozzám, talán az internet segítségével. Emberek találnak meg a világ minden tájáról. Múlt héten egy katari úriember vásárolt tőlem kalapot, az Egyesült Államokból is érkeztek már vásárlók. Spanyolországtól kezdve egészen az északi országokig. Egy időben kalapokat és sapkákat szállítottam Dániába. Ma már nem importálok, de itt helyben megtalálnak nagyon sokan.

Mik a tervei a jövőre nézve?

 

Teljesen nyitott vagyok sok mindenre. Divatbemutatókra is, külföldre méginkább nyitott vagyok. Viszont úgy gondolom, elsődleges feladatom, hogy gondozzam és elkészítsem a kalapokat, valamint megtaláljam azokat a vásárlókat, akik megvásárolják ezeket.

 

Veres Olivérnek köszönöm az interjút, remélem sok sok kalapvásárló tér majd be hozzá. megtaláljátok  «« itt »»

 

A Veres kalapszalon címe :  Budapest, Baross u 89, 1082

Nyitvatarása:

H-P : 10:00-17:00 

Sz : 10:00-13:00

A bejegyzés trackback címe:

https://kalapos.blog.hu/api/trackback/id/tr8018266433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása