Nyugat-európai trendteremtés
Vecsei Zsófi is egy olyan kalapkészítő mellett szeretett bele a mára már hivatásává lett szakmába, aki egy korábbi generáció tagjaként dolgozott és alkotott. Szorgalmának és szenvedélyének köszönhetően sikerrel járt, amikor a további fejlődés reményében szerencsét próbált külföldön. A divat egyik leginnovatívabb és egyúttal legnagyobb múltú központjában, Londonban telepedett le több évre. Egy jól összeállított portfóliónak köszönhetően kapott lehetőséget arra, hogy a világ egyik legnevesebb tervezője, Philip Treacy mellett fejlődjön és dolgozzon.
Nagy-Britannia trendteremtő szerepe egyébként nem kérdéses, hiszen kalapok és fejdíszek tekintetében az élen jár. Amíg nálunk, a fiatalabb generációk körében időszakos megjelenésről beszélhetünk, addig Londonban a kalap ugyanolyan természetes része a mindennapi ruhatárnak, mint a táska vagy a sál. Nem csupán akkor jelenik meg tömegesen az utcán, ha éppen trendként tekintünk néhány konkrét fazonra. Valódi hagyománya van. És egyáltalán nem számít a komfortzónából való kilépésnek. Nem fordulnak meg az ember után az utcán, ha egy fagyirózsaszín panamakalapban száll fel a villamosra, vagy ha egy királykék fedorában sétálgat. Nagyobb az általános mozgástér és ezzel együtt nagyobb a kísérletező kedv is.
Ha pedig a brit kortárs divatról beszélünk, akkor a máris legendának számító Philip Treacyt kell említenünk elsőszámú példaként. A világhírű tervező és alkotó — azonkívül, hogy dizájnerként dolgozik és nemzetközi szinten hat a következő nemzedék kalaptervezőire — lélegzetelállító fejdíszeiért még a legminimálisabb szépérzékkel megáldottak is odavannak. Munkásságával alapjaiban határozza meg a XXI. századi társadalom kalappal kapcsolatos elképzeléseit. Az ascoti derbin, a kifutókon, filmekben és a vörös szőnyeges eseményeken egyaránt láthatjuk fejfedőit. Különösen híresek a valamikori együttműködései Alexander McQueennel, a divatvilág egyik legikonikusabb, szintén brit alakjával.
A magyar származású Vecsei Zsófi pedig ebben a miliőben építgette sajátos stílusát, és érkezett el arra a pontra, amikor érezte magában kialakulni azt a magabiztosságot, amely egy valóban működőképes projektum megkezdéséhez szükséges. Jelenleg Budapesten él és dolgozik. Sokszor teljesít egyedi megrendeléseket. Vásárlóival személyesen találkozik, és — szó szerinti, illetve átvitt értelemben is — az igényeikre szabja a hétköznapokban is hordható kalapokat vagy az alkalmi fejdíszeket. Egyelőre egyedül készít el minden darabot. Ez a fajta személyesség garantálja azt, hogy a kalap, melyet kézhez kapunk, fél év múlva, a következő szezon kezdetével, valószínűleg nem kerül a gardróbszekrényünk mélyére. Egyedit, személyeset, időtállót és értékeset kaphatunk. Ez pedig azt is mutatja, hogy a tehetséges alkotók révén a helyi öltözködési kultúránk a globális, fast fashion trendektől függetlenül formálódhat és alakulhat.