Kalapot fel! - Ez itt a kalaposok találkozó helye 2022 ó

Kalapok, sapkák, fejfedők, fejdíszek

Kalapdivat II. rész

— trendkövetés vagy önkifejezés?

2022. november 10. - Kalaposlány

Nyugat-európai trendteremtés

 

9c6c470af492fffe1e0b8a25629b3a1f.jpg

Vecsei Zsófi is egy olyan kalapkészítő mellett szeretett bele a mára már hivatásává lett szakmába, aki egy korábbi generáció tagjaként dolgozott és alkotott. Szorgalmának és szenvedélyének köszönhetően sikerrel járt, amikor a további fejlődés reményében szerencsét próbált külföldön. A divat egyik leginnovatívabb és egyúttal legnagyobb múltú központjában, Londonban telepedett le több évre. Egy jól összeállított portfóliónak köszönhetően kapott lehetőséget arra, hogy a világ egyik legnevesebb tervezője, Philip Treacy mellett fejlődjön és dolgozzon.

Nagy-Britannia trendteremtő szerepe egyébként nem kérdéses, hiszen kalapok és fejdíszek tekintetében az élen jár. Amíg nálunk, a fiatalabb generációk körében időszakos megjelenésről beszélhetünk, addig Londonban a kalap ugyanolyan természetes része a mindennapi ruhatárnak, mint a táska vagy a sál. Nem csupán akkor jelenik meg tömegesen az utcán, ha éppen trendként tekintünk néhány konkrét fazonra. Valódi hagyománya van. És egyáltalán nem számít a komfortzónából való kilépésnek. Nem fordulnak meg az ember után az utcán, ha egy fagyirózsaszín panamakalapban száll fel a villamosra, vagy ha egy királykék fedorában sétálgat. Nagyobb az általános mozgástér és ezzel együtt nagyobb a kísérletező kedv is.

Ha pedig a brit kortárs divatról beszélünk, akkor a máris legendának számító Philip Treacyt kell említenünk elsőszámú példaként. A világhírű tervező és alkotó — azonkívül, hogy dizájnerként dolgozik és nemzetközi szinten hat a következő nemzedék kalaptervezőire — lélegzetelállító fejdíszeiért még a legminimálisabb szépérzékkel megáldottak is odavannak. Munkásságával alapjaiban határozza meg a XXI. századi társadalom kalappal kapcsolatos elképzeléseit. Az ascoti derbin, a kifutókon, filmekben és a vörös szőnyeges eseményeken egyaránt láthatjuk fejfedőit. Különösen híresek a valamikori együttműködései Alexander McQueennel, a divatvilág egyik legikonikusabb, szintén brit alakjával.

A magyar származású Vecsei Zsófi pedig ebben a miliőben építgette sajátos stílusát, és érkezett el arra a pontra, amikor érezte magában kialakulni azt a magabiztosságot, amely egy valóban működőképes projektum megkezdéséhez szükséges. Jelenleg Budapesten él és dolgozik. Sokszor teljesít egyedi megrendeléseket. Vásárlóival személyesen találkozik, és — szó szerinti, illetve átvitt értelemben is — az igényeikre szabja a hétköznapokban is hordható kalapokat vagy az alkalmi fejdíszeket. Egyelőre egyedül készít el minden darabot. Ez a fajta személyesség garantálja azt, hogy a kalap, melyet kézhez kapunk, fél év múlva, a következő szezon kezdetével, valószínűleg nem kerül a gardróbszekrényünk mélyére. Egyedit, személyeset, időtállót és értékeset kaphatunk. Ez pedig azt is mutatja, hogy a tehetséges alkotók révén a helyi öltözködési kultúránk a globális, fast fashion trendektől függetlenül formálódhat és alakulhat.

forrás: https://hetnap.rs/cikk/Kalapdivat-trendkovetes-vagy-onkifejezes-24897.html?fbclid=IwAR2e-Ydb0R9_fC7YVUN10Dwxsq1VIlNP3VAXrwBpCkqlXrKe41KUlFq8Rl0

A bejegyzés trackback címe:

https://kalapos.blog.hu/api/trackback/id/tr4317968510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása