III . Károly brit király kalapja
III. Károly kalapját a Lock & Co. Hatters kalapmárka készíti .
Érdemes ellátogatnunk a weboldalukra , hogy mi is megtaláljuk az előkelő kalapunkat , amiben most igazán fenségesnek érezhetjük magunkat. A márka nőknek is készít kalapokat , így a hölgyeknek is akad bőven a választékból.
A monarchiákban előfordul, hogy a királyi család megengedi, hogy címerüket és nevüket azok a helyi cégek is használhassák reklám gyanánt, amelyek rendszeresen ellátják őket áruval. Az Egyesült Királyság mellett volt ilyen plecsniszerzési lehetőség Olaszországban és az Osztrák–Magyar Monarchiában is – többek közt a Törley pincészet, a Gerbeaud cukrászda és a Zwack is megkapta a Császári és Királyi Udvari Beszállító címet, bár ezt Ferenc József sokkal szűkmarkúbban mérte, a századfordulón mindössze 176 márkának osztották ki.
Nagy-Britanniában egy teljesen transzparens rendszer van erre kialakítva, az adott márka bárminemű reklámanyagában odabiggyesztheti a címert, ha számlákkal bizonyítva jelentkezik, hogy minimum 5 éve beszállítója a királyi család három ominózus tagjának: az uralkodónak vagy hitvesének, netán a trónörökösnek. (De amíg élt, Erzsébet anyakirályné is választhatott magának márkákat.) Természetesen csak az illető jóváhagyásával, de hát ez már formalitás csupán, hiszen, ha nem szeretné a márkát, akkor miért vásárolna tőlük, ugyebár.
És ez lényeges! Mert akképp nem lehet ezt címet megkapni, hogy a cég hetente küld ajándékba egy raklapnyi terméket, csakis úgy, ha az adott koronás fő fizet értük. A kitüntetettek száma évente változik, átlagosan valahol 800-900 brandnek van joga magát egy időben így hívni, viszont ebből nagyjából 600 személyesen a királynő beszállítója volt, körülbelül 100 pedig a tavaly elhunyt férjéé. Ők most mind izgulnak, mi lesz. Természetesen ezek jobbára brit gyártók, csupán kevés köztük a külföldi márka, mint az alábbi válogatásunkból is kiderül – merthogy megkímélnénk mindenkit közel 900 márkanév felsorolásától.
Természetesen jó kérdés, hogy Vilmos walesi hercegként mely gyártókat fogja favorizálni, avagy az Egyesült Királyságban is hatalmas gondot jelentő, egyre inkább kibontakozó megélhetési válságban melyeket meri felvállalni. Károly király egyébként nem urizál jobban, mint a londoni elit bármely tagja, természetesen a St. James-negyedből szerzi be a kiegészítőit: cipőit a John Lobb, méretre szabott ingjeit a Turnbull & Asser, kalapjait a Lock & Co Hatters készíti. Méretes szabóságért pedig ő maga is a Savile Raw-t keresi fel, a legendás, férfiszabászatnak dedikált utcát – ahol egyébként a filmbéli Kingsman is működik. Károly király itt az Anderson & Sheppard szabóságra szavaz.
A Burberry is fellélegezhet, hiszen a királynő mellett, aki előszeretettel viselte a vízlepergető kabátjaikat, Károly király is sok éve válogat tőlük darabokat a gardróbjába. A neves Floris parfümház is jó pozícióban van, a király az ő piperetermékeiket használja, s talán Kamilla királyné meg átveszi a királynő helyét, mint parfümvásárló. A luxusékszereket és ezüstnemüket gyártó házak is biztonságban vannak, a Cartier-nál, a Garrardnál és az Aspreynál is csak az egykori walesi herceg vásárolt.
A királynő címerét használó cégek mind kiadták részvétközleményüket, amelyben megköszönik a 70 évig trónon ülő uralkodó hűségét, az pedig a jövő zenéje, hogy Károly király, Kamilla királyné vagy Vilmos herceg is szereti-e annyira a Kellog's müzlit, a Heinz ketchupot vagy a Veuve Clicquot pezsgőt, hogy azok is bennmaradhassanak ebben az elit klubban.
forrás : https://index.hu/fomo/2022/09/21/iii-karoly-kiralyi-csalad-udvari-beszallitok-markak/